DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Pagina 1 din 1
DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Raliul Dakar, cel mai dificil test al intrecerilor off-road, se muta din Africa pentru prima data, avand ca destinatie America de Sud in editia din 2009 a faimosului raid.
Cursa va debuta in 3 ianuarie la Buenos Aires si se va incheia tot aici dupa 9574 de kilometri, pe data de 18 ianuarie. Cele 230 de motociclete, 30 de quad-uri, 188 de masini si 82 de camioane inscrise in competitie vor ajunge in Patagonia, apoi vor traversa Anzii si desertul Atacama din Chile, ajungand de la Oceanul Atlantic la Oceanul Pacific si avand de infruntat conditii foarte diverse.
Directorul de concurs, Etienne Lavigne a spus: "Desertul Atacama, Patagonia si Anzii vor oferi obstacole inedite. Va fi si nisip, un lucru tipic pentru Dakar, iar in Argentina si Chile suntem siguri sa gasim toate conditiile care au facut faimos Dakarul. Avem una dintre cele mai bune trasee din istoria cursei."
Amauri Sport Organization, organizatorul competitiei a fost nevoit sa anuleze editia din 2008 a cursei, din cauza unor amenintari teroriste, din acelasi motiv cursa parasind continentul african pentru 2009. Lipsiti de grija atacurilor teroriste in America de Sud, organizatorii au fost nevoiti sa definitiveze traseul si sa obtina aprobari in timp record. Acestia au acoperit 12000 de kilometri pentru acest lucru, dar au spus ca autoritatile au fost cooperante, acordand intreg sprijinul competitiei. A fost luata in calcul si protejarea mediului inconjurator, ruta ocolind rezervatiile naturale din Chile.
Lavigne a spus ca situatia politica si nivelul securitatii din Mauritania fac imposibila o eventuala revenire a cursei in Africa de Vest, cel putin pentru moment. Nici despre o eventuala reeditare a cursei din Argentina si Chile nu poate fi vorba inaintea incheierii editiei acesteia, intrucat fermierii argentinieni au amenintat cu proteste in primele doua etape ale cursei. O alta varianta, cea a Sudului Africii, este luata insa in calcul: "In urma cu cateva saptamani am fost in Angola si in Namibia, pentru ca am avut o propunere din partea acestor tari" a mai spus directorul organizatoric.
Romani in Dakar
Asa cum ne-am obisnuit, vom avea si reprezentanti ai Romaniei in aceasta competitie. Emanuel Gyenes, Marcel Butuza si Romeo Duicu, componenti ai Vectra Racing Team, vor lua startul la categoria moto. Alex Garbacea a fost initial in echipa pentru Dakar, insa el s-a accidentat in luna Noiembrie la antrenamente in Franta si locul sau a fost luat de Romeo Duicu. In echipa brasoveana mai sunt inscrisi Davide Casteau (Locul 2 la Dakar 2007), Frans Verhoeven, Francisco Lopez si Phillipe Cottet. Vectra este considerata a fi cea mai puternica echipa privata inscrisa la aceasta editie a Dakarului si isi propune castigarea competitiei rezervata echipelor.
Gabi Nicolae si copilotul sau Alexandru Bojica, care trebuiau sa participe la categoria auto, au ramas din pacate acasa la Dakar 2009. Dupa pregatiri intense prin participarea la doua etape din Dakar Series, echipa Team Dakar Romania s-a vazut nevoita sa ramana acasa din motive financiare.
Editia 2009 a celei mai dure curse off-road de pe planeta este compusa din 10 etape desfasurate in Argentina si inca trei in Chile. Site-ul nostru va va tine la curent cu desfasurarea raliului incepand cu prima etapa din 3 ianuarie.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally[b]
Cursa va debuta in 3 ianuarie la Buenos Aires si se va incheia tot aici dupa 9574 de kilometri, pe data de 18 ianuarie. Cele 230 de motociclete, 30 de quad-uri, 188 de masini si 82 de camioane inscrise in competitie vor ajunge in Patagonia, apoi vor traversa Anzii si desertul Atacama din Chile, ajungand de la Oceanul Atlantic la Oceanul Pacific si avand de infruntat conditii foarte diverse.
Directorul de concurs, Etienne Lavigne a spus: "Desertul Atacama, Patagonia si Anzii vor oferi obstacole inedite. Va fi si nisip, un lucru tipic pentru Dakar, iar in Argentina si Chile suntem siguri sa gasim toate conditiile care au facut faimos Dakarul. Avem una dintre cele mai bune trasee din istoria cursei."
Amauri Sport Organization, organizatorul competitiei a fost nevoit sa anuleze editia din 2008 a cursei, din cauza unor amenintari teroriste, din acelasi motiv cursa parasind continentul african pentru 2009. Lipsiti de grija atacurilor teroriste in America de Sud, organizatorii au fost nevoiti sa definitiveze traseul si sa obtina aprobari in timp record. Acestia au acoperit 12000 de kilometri pentru acest lucru, dar au spus ca autoritatile au fost cooperante, acordand intreg sprijinul competitiei. A fost luata in calcul si protejarea mediului inconjurator, ruta ocolind rezervatiile naturale din Chile.
Lavigne a spus ca situatia politica si nivelul securitatii din Mauritania fac imposibila o eventuala revenire a cursei in Africa de Vest, cel putin pentru moment. Nici despre o eventuala reeditare a cursei din Argentina si Chile nu poate fi vorba inaintea incheierii editiei acesteia, intrucat fermierii argentinieni au amenintat cu proteste in primele doua etape ale cursei. O alta varianta, cea a Sudului Africii, este luata insa in calcul: "In urma cu cateva saptamani am fost in Angola si in Namibia, pentru ca am avut o propunere din partea acestor tari" a mai spus directorul organizatoric.
Romani in Dakar
Asa cum ne-am obisnuit, vom avea si reprezentanti ai Romaniei in aceasta competitie. Emanuel Gyenes, Marcel Butuza si Romeo Duicu, componenti ai Vectra Racing Team, vor lua startul la categoria moto. Alex Garbacea a fost initial in echipa pentru Dakar, insa el s-a accidentat in luna Noiembrie la antrenamente in Franta si locul sau a fost luat de Romeo Duicu. In echipa brasoveana mai sunt inscrisi Davide Casteau (Locul 2 la Dakar 2007), Frans Verhoeven, Francisco Lopez si Phillipe Cottet. Vectra este considerata a fi cea mai puternica echipa privata inscrisa la aceasta editie a Dakarului si isi propune castigarea competitiei rezervata echipelor.
Gabi Nicolae si copilotul sau Alexandru Bojica, care trebuiau sa participe la categoria auto, au ramas din pacate acasa la Dakar 2009. Dupa pregatiri intense prin participarea la doua etape din Dakar Series, echipa Team Dakar Romania s-a vazut nevoita sa ramana acasa din motive financiare.
Editia 2009 a celei mai dure curse off-road de pe planeta este compusa din 10 etape desfasurate in Argentina si inca trei in Chile. Site-ul nostru va va tine la curent cu desfasurarea raliului incepand cu prima etapa din 3 ianuarie.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally[b]
Re: DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Dakar 2009: Ziua a patra
Coma primul la moto
Spaniolul Marc Coma(KTM) isi trece in cont a treia victorie din patru posibile dupa ce s-a impus astazi in fata lui Cyril Depres(KTM) cu 1'17". Jonah Street(KTM) a fost al treilea, mai lent cu 1'21", lucru care ii permite sa urce pe doi in clasamentul general, cu 42 de minute in urma lui Coma. David Fretigne(Yamaha) se situeaza al treilea in clasamentul general la un ecart de 43'42" de lider, in timp ce Jordi Viladoms este al patrulea cu o intarziere de 55'57".
Sainz preia conducerea, insa Al-Attiyah este aproape
Cursa pentru victorie la categoria auto incepe sa semene tot mai mult cu o intrecere in doi, Carlos Sainz(VW) si Nasser Al-Attiyah(BMW) monopolizand victoriile de etapa, cu cate doua fiecare.
Sainz s-a impus in etapa de astazi, consolidandu-si prima pozitie la general si a fost urmat indeaproape de principalul sau rival, Nasser Al-Attiyah, care a fost cu 6 secunde mai incet decat acesta.
"El Matador" conduce cu 3'46" in clasamentul general, insa putea castiga etapa de astazi la un ecart mai mare, fiind incetinit de o pana pe finalul probei. El a spus: "Am inceput in forta si l-am ajuns pe Nasser. El ne-a vazut si a marit pasul si am continuat amandoi intr-un ritm bun. Apoi l-am depasit, insa a trebuit sa ma opresc pentru a umfla unul din cauciucuri, pentru ca aveam o pana lenta. Am continuat sa pierd presiune si am castigat la un ecart mic din pacate." Al-Attiyah a recunoscut insa ca nu ii pare rau ca a pierdut sefia clasamentului, pentru ca va lua startul in spatele spaniolului in etapa de maine.
Luc Alphand(Mitsubishi) a fost al treilea in etapa de azi, la 2'24" in urma lui Sainz si urca pe locul opt la general, in timp ce coechipierul sau Peterhansel a terminat astazi pe opt, pierzand 6'54" fata de Sainz si se afla pe patru la general, in urma lui Giniel De Villiers, de care il despart 4 minute.
Britanici grav acidentati
Pilotul britanic Paul Green si navigatorul sau Matthew Harrison se afla intr-o stare critica in spitalul din Santa Rosa, dupa ce au suferit un accident in prima etapa, cea de Sambata. Cei doi au fost accidentati cand Rally Raid UK-ul lor s-a rasturnat in orasul Trenque Lauquen.
Ambii au fost intr-o stare de coma indusa si sunt conectati la aparate. Medicii asteapta ca starea celor doi sa se stabilizeze, pentru a putea fi transportati la spitalul din Buenos Aires.
Gerard De Rooy(GINAF) a castigat etapa si conduce intrecerea camioanelor cu peste 10 minute in fata lui Vladimir Chagin(Kamaz).
La quaduri cel mai rapid a fost spaniolul Juan Manuel Gonzalez(Yamaha), care s-a impus cu 16 minute in fata liderului Christophe Declerk.
Etapa de maine, cea cu numarul 5, are programati 763 de kilometri intre Neuquen si San Rafael, dintre care 506 proba speciala. Pilotii vor avea de strabatut o proba lunga in care sectiunile rapide alterneaza celor tehnice, care urmaresc "rios"-urile, iar prezenta dunelor de nisip fac etapa si mai grea.
a etapei nr. 5 Neuquen-San Rafael
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Coma primul la moto
Spaniolul Marc Coma(KTM) isi trece in cont a treia victorie din patru posibile dupa ce s-a impus astazi in fata lui Cyril Depres(KTM) cu 1'17". Jonah Street(KTM) a fost al treilea, mai lent cu 1'21", lucru care ii permite sa urce pe doi in clasamentul general, cu 42 de minute in urma lui Coma. David Fretigne(Yamaha) se situeaza al treilea in clasamentul general la un ecart de 43'42" de lider, in timp ce Jordi Viladoms este al patrulea cu o intarziere de 55'57".
Sainz preia conducerea, insa Al-Attiyah este aproape
Cursa pentru victorie la categoria auto incepe sa semene tot mai mult cu o intrecere in doi, Carlos Sainz(VW) si Nasser Al-Attiyah(BMW) monopolizand victoriile de etapa, cu cate doua fiecare.
Sainz s-a impus in etapa de astazi, consolidandu-si prima pozitie la general si a fost urmat indeaproape de principalul sau rival, Nasser Al-Attiyah, care a fost cu 6 secunde mai incet decat acesta.
"El Matador" conduce cu 3'46" in clasamentul general, insa putea castiga etapa de astazi la un ecart mai mare, fiind incetinit de o pana pe finalul probei. El a spus: "Am inceput in forta si l-am ajuns pe Nasser. El ne-a vazut si a marit pasul si am continuat amandoi intr-un ritm bun. Apoi l-am depasit, insa a trebuit sa ma opresc pentru a umfla unul din cauciucuri, pentru ca aveam o pana lenta. Am continuat sa pierd presiune si am castigat la un ecart mic din pacate." Al-Attiyah a recunoscut insa ca nu ii pare rau ca a pierdut sefia clasamentului, pentru ca va lua startul in spatele spaniolului in etapa de maine.
Luc Alphand(Mitsubishi) a fost al treilea in etapa de azi, la 2'24" in urma lui Sainz si urca pe locul opt la general, in timp ce coechipierul sau Peterhansel a terminat astazi pe opt, pierzand 6'54" fata de Sainz si se afla pe patru la general, in urma lui Giniel De Villiers, de care il despart 4 minute.
Britanici grav acidentati
Pilotul britanic Paul Green si navigatorul sau Matthew Harrison se afla intr-o stare critica in spitalul din Santa Rosa, dupa ce au suferit un accident in prima etapa, cea de Sambata. Cei doi au fost accidentati cand Rally Raid UK-ul lor s-a rasturnat in orasul Trenque Lauquen.
Ambii au fost intr-o stare de coma indusa si sunt conectati la aparate. Medicii asteapta ca starea celor doi sa se stabilizeze, pentru a putea fi transportati la spitalul din Buenos Aires.
Gerard De Rooy(GINAF) a castigat etapa si conduce intrecerea camioanelor cu peste 10 minute in fata lui Vladimir Chagin(Kamaz).
La quaduri cel mai rapid a fost spaniolul Juan Manuel Gonzalez(Yamaha), care s-a impus cu 16 minute in fata liderului Christophe Declerk.
Etapa de maine, cea cu numarul 5, are programati 763 de kilometri intre Neuquen si San Rafael, dintre care 506 proba speciala. Pilotii vor avea de strabatut o proba lunga in care sectiunile rapide alterneaza celor tehnice, care urmaresc "rios"-urile, iar prezenta dunelor de nisip fac etapa si mai grea.
a etapei nr. 5 Neuquen-San Rafael
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Re: DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Dakar 2009: Ziua a cincea
Street castiga, Coma ramane lider
Inca o data cauciucurile au jucat un rol important in economia clasamentului de etapa, Marc Coma(KTM) si Cyril Depres(KTM) fiind ambii obligati sa se opreasca din cauza unor pene. Americanul Jonah Street(KTM) nu a avut aceasta problema si si-a trecut in cont prima victorie de etapa in Dakar.
Marc Coma, castigator in 2006 al Dakarului si lider la zi in competitia moto, a luat startul primul astazi, insa a fost nevoit sa se opreasca dupa 45 km din cauza unei pene si a pierdut 20 de minute. In aceasta situatie lider la ambele intermediare a fost Francisco Lopez(KTM), component al echipei Vectra Racing Team, urmat indeaproape de Jonah Street. Americanul a fost insa mai rapid pe ultima sectiune, reusind sa-l surclaseze pe Lopez cu 7 minute. Frans Verhoeven(KTM) l-a depasit si el pe "Chaleco" Lopez, terminand al doilea, la 5'53" in spatele invingatorului. Al treilea component al Vectra Racing Team, David Casteau a fost al patrulea, in timp ce David Fretigne si a sa Yamaha de 490 cmc au terminat pe 6.
Astfel, configuratia clasamentului general este urmatoarea: Marc Coma continua sa conduca, insa Street se apropie la 27 de minute, in timp ce Fretigne se afla la +39'09". Frans Verhoeven este pe pozitia a opta, iar David Casteau pe noua.
Al-Attiyah nou lider
Pilotul din Quatar Nasser Al-Attiyah(BMW) preia conducerea cursei auto, dupa o etapa foarte interesanta, cu numeroase schimbari in clasament, in care prima intalnire cu dunele de nisip a creat probleme pilotilor.
Primul a iesit la rampa Dieter Depping(VW), care conducea dupa primul intermediar cu 23" in fata lui Stephane Peterhansel(Mitsubishi), in timp ce Al-Attiyah se lupta cu pilotii Volkswagen pentru locul trei, la 2 minute in spatele liderului. Intre cele doua checkpointuri insa, lupta s-a dat intre liderii de la general, Al-Attiyah si Sainz, care si-au lasat adversarii in urma. Situatia s-a schimbat din nou insa si Dieter Depping a fost surprinzatorul lider la al doilea intermediar, cu 24" in fata lui Peterhansel, in timp ce Al-Attiyah avea 2'33" in fata lui Sainz.
Prima intalnire cu dunele s-a produs pe ultimii 20 de km, lucru care a produs noi schimbari in clasament. Carlos Sainz a facut o eroare de pilotaj si si-a avariat partea din fata a Touareg-ului sau(foto). Apoi Peterhansel a gresit si el, lovind partea din spate a masinii. Primul a iesit din zona dunelor Giniel De Villiers, care a castigat etapa in fata lui Depping si Robby Gordon(Hummer), in timp ce Al-Attiyah, clasat al patrulea, a trecut pe primul loc la general in fata lui De Villiers, cu Sainz cazut pe trei, la 6'33" de lider.
In intrecerea "greilor" camioanele Kamaz au dominat, etapa fiind castigata de Firdaus Kabirov, urmat de coechipierul sau Vladimir Chagin. De Rooy(GINAF) a fost al treilea, reusind sa-si pastreze primul loc la general, insa Kabirov este la doar 13 secunde in spate. Chagin este pe trei, cu 10 minute intarziere.
Pilot francez gasit mort
Pilotul francez Pascal Terry, in varsta de 49 de ani, a fost gasit mort in aceasta dimineata. El era dat disparut din etapa a doua, de duminica. "Suntem intristati sa informam ca Pascal Terry a fost gasit mort in noaptea de 6 spre 7 ianuarie" a declarat organizatorul intr-un comunicat. "El se afla intr-un loc greu accesibil, in mijlocul unor tufe, la 15 metri de motocicleta sa. Avea casca scoasa si gasise un petec de umbra."
Un oficial al cursei a declarat pentru un post de televiziune din Argentina ca Terry a comunicat prin statie organizatorilor duminica faptul ca ramasese fara combustibil, dar i-a contactat la scurt timp pentru a spune ca a primit benzina de la un alt concurent. Mai tarziu in cursul zilei a emis un semnal de urgenta si oficialii au inceput cautarile. Insa cautarile au fost oprite in urma unei informatii gresite cum ca francezul ar fi ajuns la finishul zilei>
Nu este prima victima facuta de Dakar, in cele 29 de editii anterioare inregistrandu-se 26 de fatalitati in randul concurentilor si alte 25 de decese.
Etapa a sasea, care va avea loc maine totalizeaza 635 km, din care 395 de proba speciala. Etapa incepe cu 60 de km de dune, apoi devine mai usoara. Concurentii vor fi insa incetiniti de traversarea unui vad larg, care trebuie traversat cu atentie, pentru evitarea unei bai prelungite. Sosirea se afla la Mendoza, unde traseul ajunge la baza Anzilor.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Street castiga, Coma ramane lider
Inca o data cauciucurile au jucat un rol important in economia clasamentului de etapa, Marc Coma(KTM) si Cyril Depres(KTM) fiind ambii obligati sa se opreasca din cauza unor pene. Americanul Jonah Street(KTM) nu a avut aceasta problema si si-a trecut in cont prima victorie de etapa in Dakar.
Marc Coma, castigator in 2006 al Dakarului si lider la zi in competitia moto, a luat startul primul astazi, insa a fost nevoit sa se opreasca dupa 45 km din cauza unei pene si a pierdut 20 de minute. In aceasta situatie lider la ambele intermediare a fost Francisco Lopez(KTM), component al echipei Vectra Racing Team, urmat indeaproape de Jonah Street. Americanul a fost insa mai rapid pe ultima sectiune, reusind sa-l surclaseze pe Lopez cu 7 minute. Frans Verhoeven(KTM) l-a depasit si el pe "Chaleco" Lopez, terminand al doilea, la 5'53" in spatele invingatorului. Al treilea component al Vectra Racing Team, David Casteau a fost al patrulea, in timp ce David Fretigne si a sa Yamaha de 490 cmc au terminat pe 6.
Astfel, configuratia clasamentului general este urmatoarea: Marc Coma continua sa conduca, insa Street se apropie la 27 de minute, in timp ce Fretigne se afla la +39'09". Frans Verhoeven este pe pozitia a opta, iar David Casteau pe noua.
Al-Attiyah nou lider
Pilotul din Quatar Nasser Al-Attiyah(BMW) preia conducerea cursei auto, dupa o etapa foarte interesanta, cu numeroase schimbari in clasament, in care prima intalnire cu dunele de nisip a creat probleme pilotilor.
Primul a iesit la rampa Dieter Depping(VW), care conducea dupa primul intermediar cu 23" in fata lui Stephane Peterhansel(Mitsubishi), in timp ce Al-Attiyah se lupta cu pilotii Volkswagen pentru locul trei, la 2 minute in spatele liderului. Intre cele doua checkpointuri insa, lupta s-a dat intre liderii de la general, Al-Attiyah si Sainz, care si-au lasat adversarii in urma. Situatia s-a schimbat din nou insa si Dieter Depping a fost surprinzatorul lider la al doilea intermediar, cu 24" in fata lui Peterhansel, in timp ce Al-Attiyah avea 2'33" in fata lui Sainz.
Prima intalnire cu dunele s-a produs pe ultimii 20 de km, lucru care a produs noi schimbari in clasament. Carlos Sainz a facut o eroare de pilotaj si si-a avariat partea din fata a Touareg-ului sau(foto). Apoi Peterhansel a gresit si el, lovind partea din spate a masinii. Primul a iesit din zona dunelor Giniel De Villiers, care a castigat etapa in fata lui Depping si Robby Gordon(Hummer), in timp ce Al-Attiyah, clasat al patrulea, a trecut pe primul loc la general in fata lui De Villiers, cu Sainz cazut pe trei, la 6'33" de lider.
In intrecerea "greilor" camioanele Kamaz au dominat, etapa fiind castigata de Firdaus Kabirov, urmat de coechipierul sau Vladimir Chagin. De Rooy(GINAF) a fost al treilea, reusind sa-si pastreze primul loc la general, insa Kabirov este la doar 13 secunde in spate. Chagin este pe trei, cu 10 minute intarziere.
Pilot francez gasit mort
Pilotul francez Pascal Terry, in varsta de 49 de ani, a fost gasit mort in aceasta dimineata. El era dat disparut din etapa a doua, de duminica. "Suntem intristati sa informam ca Pascal Terry a fost gasit mort in noaptea de 6 spre 7 ianuarie" a declarat organizatorul intr-un comunicat. "El se afla intr-un loc greu accesibil, in mijlocul unor tufe, la 15 metri de motocicleta sa. Avea casca scoasa si gasise un petec de umbra."
Un oficial al cursei a declarat pentru un post de televiziune din Argentina ca Terry a comunicat prin statie organizatorilor duminica faptul ca ramasese fara combustibil, dar i-a contactat la scurt timp pentru a spune ca a primit benzina de la un alt concurent. Mai tarziu in cursul zilei a emis un semnal de urgenta si oficialii au inceput cautarile. Insa cautarile au fost oprite in urma unei informatii gresite cum ca francezul ar fi ajuns la finishul zilei>
Nu este prima victima facuta de Dakar, in cele 29 de editii anterioare inregistrandu-se 26 de fatalitati in randul concurentilor si alte 25 de decese.
Etapa a sasea, care va avea loc maine totalizeaza 635 km, din care 395 de proba speciala. Etapa incepe cu 60 de km de dune, apoi devine mai usoara. Concurentii vor fi insa incetiniti de traversarea unui vad larg, care trebuie traversat cu atentie, pentru evitarea unei bai prelungite. Sosirea se afla la Mendoza, unde traseul ajunge la baza Anzilor.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Re: DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Dakar 2009: Etapa a zecea
Startul in ziua a zecea a fost intarziat cu doua ore si jumatate din cauza cetii groase, care nu a permis decolarea elicopterelor. Traseul a fost scurtat la 476 de km din cauza lipsei de nisip, in urma verifificarilor premergatoare etapei, iar pentru camioane sosirea a fost la al cincilea intermediar, dupa 423 de km de la start.
Victorie pentru Viladoms
Proba zilei a furnizat surprize majore in ceea ce priveste primii clasati la clasa moto, favoritii cazand prada unor erori de navigatie.
Cel mai rapid in prima parte a zilei a fost Cyril Depres (KTM), care a fost al cincilea la start si i-a ajuns pe cei din fata (Verhoeven, Fretigne, Coma, Lopez) dupa 100 de km, fiind lider la fiecare din primele patru intermediare. Depres a facut insa o eroare de navigatie la kilometrul 480, ocolind 23 de km in plus fata de traseul etapei. Liderul clasamentului, Marc Coma (KTM), care l-a urmarit pe francez in ultimele zile a facut, evident, aceeasi greseala, mergand pe urmele acestuia si cei doi au pierdut conducerea etapei. Castig de pe urma acestui fapt au avut Jordi Viladoms (KTM) si Alain Duclos (KTM). Primul dintre cei doi a ajuns primul la sosire, adjudecandu-si a doua etapa din cariera, dupa ce o castigase pe prima in urma cu doi ani pe pamant african. Alain Duclos, pilotul din Mali care il sustine pe Cyril Depres in acest an, a fost al doilea, cu 1'06" in spatele lui Viladoms, in timp ce portughezul Helder Rodrigues a fost al treilea, la 8'29" in spatele invingatorului.
Locul trei i-a fost acordat la finalul zilei lui Pal Anders Ullevalseter(KTM) (+2'07"), care s-a oprit pentru a-l ajuta pe Francisco Lopez(KTM). Acesta din urma a suferit o cazatura, fara urmari din fericire, el putand continua.
Pentru Coma, care ramane lider detasat, urmarirea lui Depres s-a dovedit o strategie inspirata in ciuda erorii de navigatie, catalanul pierzand doar 3'37" in fata castigatorului din 2007 si conduce cu 1h24' in fata lui David Fretigne (Yamaha), in timp ce Depres este al treilea la 1h31'.
David Casteau, membru al Vectra Racing team a castigat un loc la general, urcand pe sase si este la 11 minute de pozitia a patra detinuta de Jordi Viladoms. , in timp ce Lopez cade pe 8, iar Verhoeven pe 9.
Sainz, victoria cu numarul 15
Carlos Sainz(VW) castiga o noua etapa, a 15-a pentru el in Dakar, dupa un duel foarte interesant cu Robby Gordon(Hummer). Cel mai rapid in prima parte a zilei a fost insa argentinianul Orlando Terranova(BMW), lider la primele doua intermediare, dar care a abandonat dupa ce s-a rasturnat la kilometrul 180. Sainz si Gordon au trecut in fruntea cursei si si-au impartit conducera la punctele intermediare, Sainz fiind cel care a reusit sa se impuna in cele din urma cu 21".
Spaniolul isi mentine asadar prima pozitie, cu un avans de 19'52" in fata lui Miller(VW) si 22'58" in fata lui De Villiers(VW).
Motociclist spaniol in coma
Cristobal Guerrero, concurent la clasa moto a cazut in aceasta etapa la kilometrul 160 si s-a accidentat grav, fiind transportat cu elicopterul la spitalul din Copiapo. Spaniolul in varsta de 48 este in coma, iar medicii fac investigatii pentru a descoperi leziunile de care sufera.
Guerrero a luat parte la curse enduro si motocross in anii '80, insa si-a intrerupt cariera pentru a se dedica familiei. Anul acesta a luat startul prima oara in Dakar cu scopul de a ajunge la finalul intrecerii.
Etapa de maine, a unsprezecea, este una pe cat de interesanta pe atat de dificila. Concurentii vor avea de parcurs 680 de km, dintre care 215 de proba speciala, in conditii foarte diverse. Raliul lasa in urma Desertul Atacama si Oceanul Pacific, indreptandu-se spre granita cu Argentina, traversand mai multe vai si trecand prin trecatoarea San Francisco, aflata la 4700 de metri altitudine. Pentru completarea multitudinii de peisaje, traseul ii va duce pe combatanti intr-un decor nisipos, care aminteste de Mauritania, iar mai tarziu, cu putin noroc, raliul ar putea intalni o "iarna boliviana", fenomen rar care provoaca uneori caderi de zapada in plina vara.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Startul in ziua a zecea a fost intarziat cu doua ore si jumatate din cauza cetii groase, care nu a permis decolarea elicopterelor. Traseul a fost scurtat la 476 de km din cauza lipsei de nisip, in urma verifificarilor premergatoare etapei, iar pentru camioane sosirea a fost la al cincilea intermediar, dupa 423 de km de la start.
Victorie pentru Viladoms
Proba zilei a furnizat surprize majore in ceea ce priveste primii clasati la clasa moto, favoritii cazand prada unor erori de navigatie.
Cel mai rapid in prima parte a zilei a fost Cyril Depres (KTM), care a fost al cincilea la start si i-a ajuns pe cei din fata (Verhoeven, Fretigne, Coma, Lopez) dupa 100 de km, fiind lider la fiecare din primele patru intermediare. Depres a facut insa o eroare de navigatie la kilometrul 480, ocolind 23 de km in plus fata de traseul etapei. Liderul clasamentului, Marc Coma (KTM), care l-a urmarit pe francez in ultimele zile a facut, evident, aceeasi greseala, mergand pe urmele acestuia si cei doi au pierdut conducerea etapei. Castig de pe urma acestui fapt au avut Jordi Viladoms (KTM) si Alain Duclos (KTM). Primul dintre cei doi a ajuns primul la sosire, adjudecandu-si a doua etapa din cariera, dupa ce o castigase pe prima in urma cu doi ani pe pamant african. Alain Duclos, pilotul din Mali care il sustine pe Cyril Depres in acest an, a fost al doilea, cu 1'06" in spatele lui Viladoms, in timp ce portughezul Helder Rodrigues a fost al treilea, la 8'29" in spatele invingatorului.
Locul trei i-a fost acordat la finalul zilei lui Pal Anders Ullevalseter(KTM) (+2'07"), care s-a oprit pentru a-l ajuta pe Francisco Lopez(KTM). Acesta din urma a suferit o cazatura, fara urmari din fericire, el putand continua.
Pentru Coma, care ramane lider detasat, urmarirea lui Depres s-a dovedit o strategie inspirata in ciuda erorii de navigatie, catalanul pierzand doar 3'37" in fata castigatorului din 2007 si conduce cu 1h24' in fata lui David Fretigne (Yamaha), in timp ce Depres este al treilea la 1h31'.
David Casteau, membru al Vectra Racing team a castigat un loc la general, urcand pe sase si este la 11 minute de pozitia a patra detinuta de Jordi Viladoms. , in timp ce Lopez cade pe 8, iar Verhoeven pe 9.
Sainz, victoria cu numarul 15
Carlos Sainz(VW) castiga o noua etapa, a 15-a pentru el in Dakar, dupa un duel foarte interesant cu Robby Gordon(Hummer). Cel mai rapid in prima parte a zilei a fost insa argentinianul Orlando Terranova(BMW), lider la primele doua intermediare, dar care a abandonat dupa ce s-a rasturnat la kilometrul 180. Sainz si Gordon au trecut in fruntea cursei si si-au impartit conducera la punctele intermediare, Sainz fiind cel care a reusit sa se impuna in cele din urma cu 21".
Spaniolul isi mentine asadar prima pozitie, cu un avans de 19'52" in fata lui Miller(VW) si 22'58" in fata lui De Villiers(VW).
Motociclist spaniol in coma
Cristobal Guerrero, concurent la clasa moto a cazut in aceasta etapa la kilometrul 160 si s-a accidentat grav, fiind transportat cu elicopterul la spitalul din Copiapo. Spaniolul in varsta de 48 este in coma, iar medicii fac investigatii pentru a descoperi leziunile de care sufera.
Guerrero a luat parte la curse enduro si motocross in anii '80, insa si-a intrerupt cariera pentru a se dedica familiei. Anul acesta a luat startul prima oara in Dakar cu scopul de a ajunge la finalul intrecerii.
Etapa de maine, a unsprezecea, este una pe cat de interesanta pe atat de dificila. Concurentii vor avea de parcurs 680 de km, dintre care 215 de proba speciala, in conditii foarte diverse. Raliul lasa in urma Desertul Atacama si Oceanul Pacific, indreptandu-se spre granita cu Argentina, traversand mai multe vai si trecand prin trecatoarea San Francisco, aflata la 4700 de metri altitudine. Pentru completarea multitudinii de peisaje, traseul ii va duce pe combatanti intr-un decor nisipos, care aminteste de Mauritania, iar mai tarziu, cu putin noroc, raliul ar putea intalni o "iarna boliviana", fenomen rar care provoaca uneori caderi de zapada in plina vara.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Re: DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Dakar 2009: Sainz abandoneaza
Carlos Sainz s-a retras din Raliul Dakar, dupa un accident suferit pe proba de astazi. Spaniolul si copilotul sau, Michel Perin, au cazut intr-o rapa la kilometrul 79 si au fost transportati cu elicopterul in bivuacul din La Rioja, iar mai apoi la spital.
Daca dublul campion mondial de raliuri a scapat nevatamat, copilotul sau nu a fost atat de norocos, suferind o lovitura la umar, conform site-ului oficial, www.dakar.com.
Sainz se afla la conducerea cursei, castigand 6 din cele 10 probe alergate pana acum, iar dupa abandonul sau la conducerea cursei ramane coechipierul sau de la Volkswagen, Mark Miller.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Carlos Sainz s-a retras din Raliul Dakar, dupa un accident suferit pe proba de astazi. Spaniolul si copilotul sau, Michel Perin, au cazut intr-o rapa la kilometrul 79 si au fost transportati cu elicopterul in bivuacul din La Rioja, iar mai apoi la spital.
Daca dublul campion mondial de raliuri a scapat nevatamat, copilotul sau nu a fost atat de norocos, suferind o lovitura la umar, conform site-ului oficial, www.dakar.com.
Sainz se afla la conducerea cursei, castigand 6 din cele 10 probe alergate pana acum, iar dupa abandonul sau la conducerea cursei ramane coechipierul sau de la Volkswagen, Mark Miller.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Re: DAKAR 2009 Argentina - Chile 3-18 Ianuarie 2009
Dakar 2009: Victorie pentru Coma si De Villiers
Castigatorii acestei editii a Dakarului, cea cu numarul 31, sunt Marc Coma(KTM) si Giniel De Villiers(VW). Ultima etapa a cursei, spre deosebire de cea traditionala din Africa - mai scurta de 100km, a fost o proba in toata regula, in lungime totala de 792 de km.
Coma castiga un Dakar pe care l-a dominat
Marc Coma, care a dominat autoritar competitia inca din prima zi, a reusit sa se impuna cu un avans comfortabil in competitia moto, 1h25'38" in fata francezului Cyril Depres(KTM), in timp ce David Fretigne(Yamaha)a fost al treilea, la 1h38'56" in spatele invingtorului. Proba zilei a fost insa castigata de motociclistul portughez Helder Rodrigues(KTM), care il invinge pe norvegianul Pal Anders Ullevalseter(KTM) in lupta pentru pozitia a cincea.
Marc Coma, aflat la a doua victorie in Dakar, a declarat la sfarsit: "A fost o cursa foarte grea. Au fost foarte multe zile de cursa si mult de munca, asa ca sunt foarte bucuros. Ne-am aflat pe un teren nou, asa ca a fost dificil de facut o strategie."
Cel mai bine clasat dintre pilotii Vectra Racing Team a fost David Casteau, care in ciuda unui start mai putin reusit, cu numerose probleme, reuseste sa termine pe locul 4 la finalul competitiei. Frans Verhoeven a terminat intrecerea al 8-lea si a obtinut victoria in clasa maraton, Philippe Cottet a fost al 16-lea, in timp ce Romeo Duicu s-a clasat al 62-lea. Duicu, bucuros, a declarat la final: "Am ajuns la final intr-unul din poate cele mai grele Dakaruri din istorie."
Franciso Lopez a abandonat in etapa a 13-a, cand a avut probleme cu motorul KTM-ului sau.
De Villiers castigator, prima victorie pentru VW
La categoria auto VW reuseste sa incheie suprematia celor de la Mitsubishi prin sud-africanul Gieniel De Villiers, care s-a impus in fata coechipierului sau Mark Miller. "E absolut incredibil, nu am fost niciodata atat de bucuros." a spus De Villiers. "Am fost foarte emotionat pe ultimii kilometri, nu puteam sa ma opresc din a numara km ramasi pana la sfarsit. Ma bucur pentru echipa, pentru Volkswagen, care ne-a sustinut 5 ani pentru aceasta victorie."
Carlos Sainz(VW) si Nasser Al-Attiyah(BMW) au fost cei care au dominat prima parte a cursei, insa dupa proba a sasea Al-Attiyah a fost descalificat pentru ratarea unor puncte de control, in timp ce Sainz, castigator a sase etape, a abandonat dupa ce masina sa s-a rostogolit intr-o rapa. Astfel la conducere a ramas De Villiers, care a incheiat Dakarul cu stil, impunandu-se pe ultima proba speciala si castigand intrecerea in fata coechipierului sau Mark Miller cu un avans de 8'59". Lupta pentru victorie a fost insa lipsita de suspans, dupa ce ieri ordinele de echipa au fost indeplinite de cei doi piloti, De Villiers fiind lider inainte de ziua finala. Pozitia a treia i-a revenit lui Robby Gordon(Hummer).
Castigatorul inrecerii camioanelor a fost Firdaus Kabirov(Kamaz), care s-a impus in fata coechipierului sau Vladimir Chagin, cu 3'39", dupa ce Kabirov a castigat si ultima etapa cu 39" in fata lui Chagin.
La quaduri castigator a fost cehul Josef Machacek(Yamaha), care s-a impus cu o diferenta mai mult decat comfortabila in fata argentianului Marcos Patronelli(Can-Am), 2h34'.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Castigatorii acestei editii a Dakarului, cea cu numarul 31, sunt Marc Coma(KTM) si Giniel De Villiers(VW). Ultima etapa a cursei, spre deosebire de cea traditionala din Africa - mai scurta de 100km, a fost o proba in toata regula, in lungime totala de 792 de km.
Coma castiga un Dakar pe care l-a dominat
Marc Coma, care a dominat autoritar competitia inca din prima zi, a reusit sa se impuna cu un avans comfortabil in competitia moto, 1h25'38" in fata francezului Cyril Depres(KTM), in timp ce David Fretigne(Yamaha)a fost al treilea, la 1h38'56" in spatele invingtorului. Proba zilei a fost insa castigata de motociclistul portughez Helder Rodrigues(KTM), care il invinge pe norvegianul Pal Anders Ullevalseter(KTM) in lupta pentru pozitia a cincea.
Marc Coma, aflat la a doua victorie in Dakar, a declarat la sfarsit: "A fost o cursa foarte grea. Au fost foarte multe zile de cursa si mult de munca, asa ca sunt foarte bucuros. Ne-am aflat pe un teren nou, asa ca a fost dificil de facut o strategie."
Cel mai bine clasat dintre pilotii Vectra Racing Team a fost David Casteau, care in ciuda unui start mai putin reusit, cu numerose probleme, reuseste sa termine pe locul 4 la finalul competitiei. Frans Verhoeven a terminat intrecerea al 8-lea si a obtinut victoria in clasa maraton, Philippe Cottet a fost al 16-lea, in timp ce Romeo Duicu s-a clasat al 62-lea. Duicu, bucuros, a declarat la final: "Am ajuns la final intr-unul din poate cele mai grele Dakaruri din istorie."
Franciso Lopez a abandonat in etapa a 13-a, cand a avut probleme cu motorul KTM-ului sau.
De Villiers castigator, prima victorie pentru VW
La categoria auto VW reuseste sa incheie suprematia celor de la Mitsubishi prin sud-africanul Gieniel De Villiers, care s-a impus in fata coechipierului sau Mark Miller. "E absolut incredibil, nu am fost niciodata atat de bucuros." a spus De Villiers. "Am fost foarte emotionat pe ultimii kilometri, nu puteam sa ma opresc din a numara km ramasi pana la sfarsit. Ma bucur pentru echipa, pentru Volkswagen, care ne-a sustinut 5 ani pentru aceasta victorie."
Carlos Sainz(VW) si Nasser Al-Attiyah(BMW) au fost cei care au dominat prima parte a cursei, insa dupa proba a sasea Al-Attiyah a fost descalificat pentru ratarea unor puncte de control, in timp ce Sainz, castigator a sase etape, a abandonat dupa ce masina sa s-a rostogolit intr-o rapa. Astfel la conducere a ramas De Villiers, care a incheiat Dakarul cu stil, impunandu-se pe ultima proba speciala si castigand intrecerea in fata coechipierului sau Mark Miller cu un avans de 8'59". Lupta pentru victorie a fost insa lipsita de suspans, dupa ce ieri ordinele de echipa au fost indeplinite de cei doi piloti, De Villiers fiind lider inainte de ziua finala. Pozitia a treia i-a revenit lui Robby Gordon(Hummer).
Castigatorul inrecerii camioanelor a fost Firdaus Kabirov(Kamaz), care s-a impus in fata coechipierului sau Vladimir Chagin, cu 3'39", dupa ce Kabirov a castigat si ultima etapa cu 39" in fata lui Chagin.
La quaduri castigator a fost cehul Josef Machacek(Yamaha), care s-a impus cu o diferenta mai mult decat comfortabila in fata argentianului Marcos Patronelli(Can-Am), 2h34'.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
Subiecte similare
» The Central Europe Rally : First rally of the A.S.O."Dakar Series" 2008
» Campionatul de Raliuri al Romaniei (FRAS) 2009
» Campionatul de Raliuri al Romaniei (FRAS) 2009
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum